Min fotvårdsutbildning har börjat!

Ja det har sannerligen varit en rivstart.

Jag har märkt att jag inte är någon ungdom längre. Det är svårt att lära sig saker. Det har varit riktig korvstoppning med massor av latinska ord och leder, ben i en salig röra. Vi har lärt oss fotmassage i en massa olika steg. Det är otroligt roligt, en helt ny värld har öppnat sig för mig.
Idag fick vi titta på alla instrument, och slipmaskinen och skalpellen är nog mina favoriter...

Detta är ett litet smakprov på vad vi lärt oss;

Längst fram på människans fot sitter fem tår, och längst bak sitter hälen. Tåvalken är den delen av foten där tårna möter foten. Hålfoten är delen på insidan av foten mellan hälen och tåvalken.

Fotens ben

Fotens ben som William Cheselden såg dem 1733.

Ha det bra, nu väntar läxböckerna.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej

Funderar på att söka utbildningen i Göteborg. Var det jobbigt att läsa fotvårdsutbildningen? Är det en bra utbildning? Har du lite tips eller råd ang. utbildningen?

tack på förhand

marina

2011-10-30 @ 23:46:56
Postat av: how to get rid of wrinkles naturally

see here for the greatest how to get rid of bags under eyes info available

2015-06-25 @ 11:46:32
URL: http://amzn.to/1SpRV1K

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0